Казкотерапія


Вовк Н. Літачок-рятівничок / Н. Вовк. – К .: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2010. - 28 с. :  ілюстр. 

    Історія про літачка, з якого часто глузували великі літаки, вважаючи його ні на що не здатним. Але одного дня, далеко в горах, саме він рятує маленького хлопчика. Книжка про те, що кожен із нас необхідний і незамінний у цьому світі, а також про те, що ніколи не можна втрачати надії.


 

    Гаркавенко Л. В. Казка про зайчика Сірка і маленьку сестричку / Л. В. Гаркавенко // Розкажіть онуку. -  2003. - № 25. - С. 12-14.

    Казка, яка допоможе у статевому вихованні, призначена для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку.


 

    Гридковець Л. Пізнаємо тіло разом з дитиною : казкотерапія: практ.  посіб. / Л. Гридковець. – Тернопіль : Джура, 2007. - 40 с.  

    Казкова подорож  до людського організму, яка знайомить малюка із внутрішніми органами людини та навчає правил гігієни,  формує ціннісні засади щодо сприймання себе та ближнього.


 

    Душинська Ю. Дивачок-насмішничок :  повість-казка : для дошк. і мол. шк. віку / Ю. Душинська ;  пер. з польс. Б. Й. Чайковського. - К. : «Грайлик», 1996. - 64 с. :  іл.

    Про казкову істоту, Дивачка-насмішничка, який оселявся у тих дітлахів, котрі полюбляли вередувати: у Панни Ображальської, у Пана Злосницького, у Пана Плакси, Пана Абияк, а також у Касі, яка боялася гребінця і у Панни Кривоносик. Цей Дивачок, дивлячись на примхи малих капризуль, аж заходився сміхом, і від цього ставав ситим і задоволеним. Але варто було комусь із дітей дізнатися про його підступність і почати виправлятися, - Дивачок шукав собі іншого вередуна.


 

  

 Жолдак Б. Казкарик, або Казковий Конструктор / Б. Жолдак. - К. : «Грані-Т»,  2008. - 48 с.

     Порадник, як вигадувати казки, складений для дітей і, особливо, їхніх батьків, які свого часу такої гри не мали.


 

    Іванюк Н. Кольорові казки / Н. Іванюк ; худож. О. Демчик. – Львів : Каменяр, 2010. - 71 с. -  (Лікування кольром).

    Автор у своїх казках поєднує і лікування кольором, і лікування словом та звуком. У кожному творі назва певного кольору повторюється не менше 40-50 разів, до того ж, слухаючи казку, дитина може концентруватися на кольорі, дивлячись на малюнки. Маля інтуїтивно обирає казку, яка найбільше подобається. За спостереженнями авторки, діти із захворюваннями печінки обирали жовтий колір, а діти  із серцевими відхиленнями – зелений. Зміст казок навчально-виховний.


 

    Каркен С. Вечерние истории / Софи Каркен // Семья и школа. - 2010. - № 5 - C. 22-26.

     Історії  французької письменниці призначені для читання дорослими дітям, яким важко заснути і які  переживають страхи.


 

    Мацьків О. Країна Ніландія / О. Мацьків. – Львів : Свічадо, 2010.  -  48 с.

     Історія про хлопчика, який не вмів казати собі «ні» та дівчинку, яка не вміла казати іншим людям «так». Лише потрапивши до похмурої і темної країни Ніландії і впоравшись з випробуваннями, які їм влаштував її правитель, вони навчаться керувати своїми бажаннями, нічого не боятися і слухати своє серце.


 

    Моліцька  М. Терапевтичні казки / М. Моліцька ; з польс. пер. О. Мандрика. – Львів : Свічадо, 2009. -  200 с. 

   Автор висвітлює роль казки у подоланні страхів, описує специфіку, незмінні елементи та механізм дії терапевтичних казок, а також подає казки, у яких йдеться про страх бути покинутим, страх темряви, болю, сварок в родині, смерті та ін.


 

    Осадча В. І. Хто примушує людей лаятись / В. І. Осадча  // Розкажіть онуку.  -  2005. - № 13-14. - С. 54-55.

    Історія з мораллю, яка оповідає про те, чому брутальні слова не слів вживати у своїй мові.


 

    Петріашвілі Г. Чудеса маленького міста : казки / Г. Петріашвілі. – Львів : Вид-во Старого Лева, 2009. - 216 с.

    Одна із тих небагатьох книжок, які направду здатні змінити світ. Казки-притчі вчать малюків бути чуйними, ніжними і довірливими.


 

    Родари Дж. Грамматика фантазии. Введение в искусство придумывания историй /  Дж. Родари; пер. с итал. - Алма-Ата : Мектеп, 1982. - 208с.

    У книзі подаються різні способи придумування казок для дітей, а також іде мова про те, як допомогти дітям творити самостійно.


 

    Романчук О. Соловейко з одним крилом : казка / О. Романчук. – Львів : Колесо, 2009. - 24 с.

    Про сім’ї, в яких є діти з особливими потребами, про те непросте випробування справжньою любов’ю, яке вони проходять.


 

    Страцинська І. А. Використання ігор та казок у практиці психолога / І. А. Страцинська // Шкільному психологу. - 2010. -  №11.  - С. 20-23.

     У статті подана казка «Загадкові речі», яку можна застосовувати, коли у групі починає спостерігатися неналежне ставлення до деяких дітей, зумовлене їхніми зовнішніми та поведінковими особливостями.


 

    

Сухомлинський В. О. Квітка сонця : притчі, казки, оповідання / В. О. Сухомлинський. - Х. : «Школа», 2009. - 240 с.

 

 Книга призначена для читання дорослими дітям дошкільного або молодшого шкільного віку.


 

Тіна Кароль. Великі Пригоди Павутинки / Тіна Кароль. - К. : «Перископ», 2008. - 72 с.

    Про шлях маленької гусениці Павутинки до самої себе, до прекрасного метелика, що співає свою неповторну пісню, про шлях до радості і свободи. Чимало перешкод довелося подолати Павутинці, пережити і ревнощі до батьків, і образу, і страх помилитися у виборі друзів, але все ж, не зважаючи ні на що, її мрія здійснилася, адже вона допомагала усім, кого зустрічала на своєму шляху і ніколи не втрачала надії.


 

    Турищева Л. Психологічні казки для дітей / Л. Турищева // Зростаємо разом. - 2010. - № 2. - С. 6-9. 

    Стаття містить інтерв’ю для молодших школярів «Казковий світ», а також тест «Казка» (автор Л. Дюсс), за підсумками якого можна отримати інформацію про стан тривожності та неспокою дитини.


 

    Незакінчені казки //  Сухомлинський В. О. Вічна тополя. - К.: Генеза, 2003. - С. 260-261.

     Ці незакінчені казки Василь Олександрович Сухомлинський давав своїм учням, щоб вони їх дописали, завершили.


 

    Ферреро Б. Сімнадцять казок / Бруно Ферреро. – Львів : Свічадо, 2009. - 120 с.

    Книги Бруно Ферреро є незамінними в арсеналі кожного вчителя, вихователя, психолога.  Теми казок різноманітні: гарна поведінка, ставлення до праці, повага до інших, неповторність і важливість кожної людини, розлучення батьків та інші. Кожна казка супроводжується дидактичними порадами для оповідача, а також вправами для пробудження дитячої активності.


 

    Хаткіна Н. В. Мови чисте джерело / Н. В. Хаткіна. – Донецьк: ПП «ЦСО», 2004. - 216 с.

    Книга містить рубрику «Школа малого казкаря», у якій маленьким читачам пропонуються ідеї, що спонукають їх до творчості. Зокрема, діти можуть скласти власну історію про школу чарівників, про гномів, русалоньку або ж невідому істоту, котра з’являється тоді, коли батьків немає вдома.


 

    Чуб Н. Азбука хоробрості : казкотерапія / Н.Чуб ; ілюстр. М. Пузиренко. - Х. : Фактор, 2008. - 111 с. : ілюстр.

    Це - інтерактивна книжка, яка допоможе малюкові позбутися найбільш поширених дитячих страхів. З нею не лякають ані темрява, ані павучки, ані ліфти, ані лікарі.


 

    Чумарна М. І. Мандрівка в українську казку / М. І. Чумарна. -  Львів : «Апріорі», 2007.  - 112 с.  

    Автор розглядає казку як код до розшифрування сакральних знань, який передається від покоління до покоління.


 

    Як яблукам набридло на гілках висіти, або заздрість не -порадник // Джміль. - 2009. - № 1.  - С. 10-11.

   Повчальна казка, яку можна використовувати на уроках етики, або ж для групових та індивідуальних бесід з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.