Біблioтерапія в бiбліотеках для дітей

Університет Миколая Коперніка в Торуні

Інститут наукової інформації і бібліології

Професор Броніслава Вознічка-Парузель


Біблioтерапія в бiбліотеках для дітей

Від теорії до практичної діяльності

 

Програма занять

 

Програма занять

 

Історія бібліотерапії

 

Етимологія терміну

    biblion (книга) + therapeia (допомога хворим, пізніше: лікування).

 

Короткий нарис історії бібліотерапії

 

Формування бібліотерапії

 

Формування бібліотерапії

 

Типи бібліотерапії

 

Типи бібліотерапії

 

Визначення бібліотерапії

 

Визначення ALA

 

Визначення ALA

 

 

 

Користувачі бібліотерапії

 

Мета бібліотерапії

 

Предмет розвиваючої (виховної) бібліотерапії

 

Слід пам`ятати

 

Слід пам`ятати

У зв`язку з появою і активним розвитком мультимедійних і електронних продуктів, в бібліотерапії все активніше використовуються альтернативні матеріали, технічні засоби, що робить можливим активне включення в бібліотерапевтичну діяльність неповносправних осіб. Сучасні джерела інформації також є більш привабливими для е-генерації.

 

Казкотерапія – “молодша сестра” бібліотерапії

 

Засновники казкотерапії

 

Засновники казкотерапії

 

Класичні і терапевтичні казки та байки

 

Різновиди терапевтичних казок

 

Релаксаційна казка

 

Релаксаційна казка

 

Психологічно-повчальна казка

 

Психологічно-повчальна казка

 

Психотерапевтична казка

 

Фази казко/бібліотерапевтичного процесу

 

Підготовка до казкотерапії: методика

 

Методика – схема казкотерапевтичних дій

            1.  Діагностику проблем (за допомогою опитувань і розмов з батьками/або вихователями,           через розмови і спостереження безпосередньо за дітьми – відвідувачами бібліотеки).

            2. Визначення завдань і цілей занять (загальних і окремих), що відповідають          поставленому діагнозу, рівню і можливостям учасників.

            3. Відбір казок і методів роботи з ними, планування перебігу занять згідно поставлених цілей.

 

Методика – схема казкотерапевтичних дій

            4. Планування проведення занять у визначених умовах.

            5. Опрацювання сценаріїв окремих занять

            6. Приготування дидактичної допомоги, реквізиту і т.ін., що необхідно для проведення   занять.

            7. Розробка принципів оцінювання ефективності всього циклу в цілому та окремих         занять.

            8. Розповсюдження інформації про зустрічі з терапевтичними казками в локальному        середовищі.

 

 

Бібліотерапія для дітей старшого віку і підлітків

 

Бібліотерапія для дітей старшого віку і підлітків

 

Схема підготовки занять

 

Розробка окремих сценаріїв

 

Висновки

 

На жаль, наша зустріч підійшла до кінця…

Дякую за увагу.

Запрошую до дискусії і практичних занять.